vrijdag 27 maart 2020

Prikbord Verhaal

Nu dat ik vanuit huis werk, alleen naar buiten ga voor de dagelijkse boodschappen of om de was in de tuin op te hangen, heb ik weer oog voor de dingen in ons huisje.

Normaal ben ik vrij uithuizig, ik werk 4 dagen en in het weekend zijn we regelmatig bij mijn Zus aan de toog te vinden of gaan we lekker Haarlem in. Blik naar buiten in plaats van naar binnen...

Vanmorgen stond ik in de keuken naar ons prikbord te kijken tijdens het wachten op mijn theewater...
Waarom hangen precies die dingen daar, vroeg ik me af. Wat is er zo waardevol aan?

Ik bedacht toen deze blogpost. Ik ga beschrijven wat er hangt en waarom....en ik daag jou uit hetzelfde te doen en het hier te delen.......

Ons prikbord in de keuken.
Ok daar gaan we: links onze weekplanner, de roodomrande data zijn dagen waarop wij samen vrij zijn. Normaal zijn die best schaars, nu zijn we vaker samen "vrij", Mich moet gewoon nog werken. Daaronder hangen twee ansichtkaarten met daarop afbeeldingen van Het meisje in Kimono van mijn favoriete schilder Breitner, ik ben gek op deze afbeeldingen omdat ze me aan mijn dochter doen denken. 

De kaart met tekst "Volg je hart" nam ik ooit mee bij een cursus werkbegeleider, je moest een kaart kiezen die je aansprak, deze kaart heb ik sindsdien in ieder huis opgehangen. Daaronder hangt een tekening die een klein meisje laatst voor ons tekende bij de pizzeria. Daaronder een kaartje van Bar Monti in Rome, daar hebben we een keer gegeten en willen we zeker nog eens terug. De man met de snor is Ilja Gort, wijn en Frankrijk hoort bij hem samen met het kaartje van Kuifje. Dit zijn dingen die voor mij bij Mich horen. 

Verder nog een kaartje van een taxibedrijf en van het kledingverhuurbedrijf waar we de prachtige kostuums hadden gehuurd voor Oud&Nieuw. Een superfeest was dat. Rest nog 3 dingen; een kaart met #Doeslief, dat zegt Mich vaak tegen me als ik kattig doe. Een boodschappenboekje en medaille maken het plaatje compleet, de medaille is van de laatste Duvelloop van Café het Wapen van Bloemendaal. De 10de en speciale Bea-editie. 

Voor ons kleine tastbare dingen die bij ons horen...

Ik ben benieuwd naar jouw prikbord en het verhaal achter de dingen die daar hangen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten