zaterdag 14 maart 2020

Local Love: Post tegen de stilte

Gisteren zag ik op facebook een bericht van mijn ex-collega Ingrid die bij de dagbesteding van wooncentrum de Roos werkt. Omdat De Roos mijn eerste "liefde" was toen ik begon in de zorg, wilde ik iets met haar bericht doen.

Ingrid schreef dit op facebook:
Veel activiteiten stoppen, veel huizen voor ouderen gaan op slot. Dagbestedingen gaan dicht en de ouderen zitten thuis. Soms zijn er mantelzorgers met wie ze contact hebben, maar er zijn ook veel ouderen alleen en eenzaam. Een belletje kan een wereld van verschil maken. Dus laten we met ze allen om ons heen kijken waar we het verschil kunnen maken🙏

Ivm de privacywet is een belletje lastig, maar waarom niet een kaartje dacht ik toen. Niet naar de mensen privé (ook weer privacygevoelig) maar naar het adres van de dagbesteding. De naam van de bewoner gaan Indrid en haar collega's er zelf opzetten en ze delen de kaarten uit onder de bewoners. Via facebook kwamen er gelijk al enthousiaste reacties.

Dus daarom deze blogpost. 

Wil je de ouderen even blij maken nu zij hun sociale activiteiten moeten missen?
Stuur dan een kaartje naar:

Dagbesteding De Roos
Wintertuinplein 9
2012 WZ Haarlem


Mijn kaarten liggen al klaar.....enne dit blijft het hele jaar leuk om te doen, niet alleen in tijden zoals deze.....

Deze gaan vandaag op de post! 

2 opmerkingen: