woensdag 18 maart 2020

Dag 3

Vrijdag kwam de eerste golf op gang, onze BBL Zorg&Welzijn studenten mogen niet meer naar school. Zondag werd het bekend, scholen en horeca dicht in heel Nederland.
Maandag ben ik naar mijn werk gegaan, normaal ben ik vrij maar ik wilde weten hoe nu verder....

Met een kleine groep collega's hoorden we wat er verwacht werd van ons. Maak een plan van aanpak, examengroepen hebben prioriteit. Kijk hoe we onderwijs op afstand kunnen aanbieden.
Onze studenten zijn een aparte groep binnen het mbo want zij werken/lopen stage in de ouderenzorg of ziekenhuis, sommigen hebben nu geen tijd en ruimte voor onderwijs, ook daar moeten we rekening mee houden.

Twee gekke, drukke dagen met veel overleg. Vandaag heb ik vanuit huis gewerkt, contact gehad met collega's en studenten via beeldbellen. Formulieren digitaal aanleveren en ondertekenen. Plannen maken, overleg enz...nadenken over hoe nu verder....

Vanmiddag dacht ik even een klein dutje te doen, een dik uur later werd ik brak wakker met een knallend hoofd.

Studenten begeleiden op afstand
De rest van de week werk ik thuis. Morgen een aantal afspraken staan met studenten en collega’s voor beeldbellen, een to-do lijst maken voor mezelf. Maar ook thuis een yoga work-out doen en een frisse neus halen. Gelukkig heb ik genoeg haakwerkjes liggen, mijn manier om te ontspannen.
Mijn man moet gewoon naar zijn werk, mijn zoon ook. Dochter heeft geen werk en college. Vrienden moeten hun bedrijf sluiten. Onwerkelijk allemaal...we hebben dagelijks contact....

Ik gebruik mijn blog nu als een soort dagboek... blijf gezond!

3 opmerkingen:

  1. Sterkte🍀ook voor de examenkandidaten want ik begreep dat vele extra werk verzetten op dit ogenblik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kreeg bericht van BBL student dat onderwijs voor nu geen prio heeft ivm overbelasting op haar werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Em loslaten van jou leerlingen is niet jou dingetje :-( gelukkig kan tegenwoordig veel online en met jouw lijstjes en doelgerichte werk komen ze er! Ik heb er vertrouwen in! We gaan een rare onzekere tijd in , luister naar elkaar en ben er voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen