zaterdag 10 november 2018

Geen pluim

Net als vele anderen zijn ook wij gewoontedieren. Zo hebben we vaste adressen voor een hapje en drankje. Als we trek hebben in een bepaald gerecht dan hebben we daar een restaurant bij.

Gisteren waren we op onze datenight, na een borrel en bitterbal bij het Wapen, gingen we richting La Plume, want we hadden zin in een oestertje en de lamsrack is daar ook heerlijk.

Het was er druk want vrijdagavond ff door 19:00 uur. De wachttijd voor een tafeltje was een half uur, prima. Gezeten aan de bar met een pino grigio en doppinda, vermaakten wij ons prima.
De een na de ander kwam vragen om een tafel en al snel liep de wachttijd op tot een uur, anderhalf uur. Sommigen gingen in een café in de straat nog wat drinken om later te terug te komen.

Ik zei nog tegen Mich dat ik het knap vond van de barman dat hij al die "reserveringen" kon onthouden want er werd niets genoteerd.

Wij waren net aan ons tweede glas wijn toen een oudere man binnen kwam, een bekende van het personeel bleek door de persoonlijke begroetingen. Ook hij vroeg om een tafel, kreeg als antwoord dat het een uur wachttijd was, waarop de man zei dat hij dat te lang vond en dan al kachel (=dronken) zou zijn. De barman stelde hem gerust, ga nog wat drinken, dan kom ik je wel halen als er een tafel voor je is.

Wij zaten nog gezellig, ik begon wel wat ongedurig te worden want iedere tafel die vrij kwam werd gevuld met mensen die buiten zaten. Op mijn vraag hoeveel mensen nog voor ons waren, zei de barman dat in twee cafees nog twee stellen zaten te wachten maar het kwam goed.
Ik had al besloten weg te gaan als de wijn op was, eten of geen eten....Mich dacht hetzelfde.

De wijn heb ik niet meer opgedronken, de druppel was dat de oudere man opgehaald werd uit het café en "onze" tafel kreeg.....we hebben de wijn betaald en gezegd dat het jammer is dat er geen structuur in de gang van zaken zat...de barman verontschuldigde zich, rekende maar twee wijntjes, het was druk, overzicht kwijt bla bla...

Jammer maar voorlopig zijn wij er klaar mee....van ons krijgt La Plume voor deze actie geen pluim!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten