woensdag 23 oktober 2019

Utrecht

Vandaag ben ik naar Utrecht geweest, gewoon een dagje met mezelf.
Treinkaartje met korting bij de NS, eerste klas, heerlijk rustig.

De grachten langs, gevels en etalages kijken. Mensen kijken. Heerlijk herfstweer met een klein zonnetje. Toen ik op de Oudegracht liep zag ik veel veel winkels met tweedehands spullen. Kleding, huisraad en antiek. Toen kreeg ik een doel en bij de derde winkel had ik geluk. Bij de antiekwinkel van Christien Jurcka lag een prachtig horloge in een zilveren kast. Een mooi uurwerk en gravures. Een zakhorloge compleet met ketting en  sleuteltje. Ik wist dat Mich het erg mooi zou vinden. Helemaal in stijl met zijn Peaky Blinder outfits. Ik heb zelfs onderhandeld over de prijs en een tientje minder betaald haha 

Verder lopend zag ik de nieuwe mode maar had geen zin om te gaan kijken, ik keek liever naar de mensen. Ik heb lekker rondgedoold richting Neude. Een zijstraatje is de Telingstraat, op nummer 11 zit Sticks&Cups, een lief compact winkeltje vol met wol en garen gerund door Lili. Ik was hier al eerder geweest met Mich samen. Een fijne collectie heeft ze en vooral de handgeverfde sokkenwol is prachtig. De moeder van Lili is de kracht achter de handdyed yarn met de prachtige naam Sockstravagance en Socksalicious. Ook is Sticks&Cups superstore voor Scheepjes. Ik kocht een streng Sockstravagance in rood en het boek Meer kant haken van A La Sascha

Ik kreeg van Lili ook nog lunchtips, die heb ik niet opgevolgd omdat ik trek had en buiten wilde zitten. Ik ben bij Jozef eten en drinken beland op de Mariaplaats. Een heerlijke tomatensoep op het terras in de herfst, wat wil je nog meer....

Oudegracht 
Cadeau voor mezelf
Sockstravagance 
Prachtig klokje voor mijn liefde
Lekker buiten lunchen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten