woensdag 16 oktober 2019

Meester in Leer

Zoals beloofd een interview met Denny, aka Meester in Leer die twee van mijn lederen jasjes heeft aangepast naar mijn wensen. Zijn vakmanschap is zichtbaar in zijn werk, zijn enthousiasme is zichtbaar in zijn ogen als hij begint te vertellen over zijn vak.

25 jaar geleden is hij begonnen, als jongeman ging hij naar de modevakschool niveau 4, stiekem waren de meisjes zijn drijfveer...
Zijn docente Nederlands zag "iets" in hem, zij zag zijn talent..Dat talent was al eerder gevoed door zijn opa en moeder, beide coupeur. Het bloed kruipt.....

Na een paar jaar in loondienst kwam daar een eigen zaak, tot 2014 was Denny te vinden in de Kruisstraat, hij verkocht daar ook de prachtige laarzen van Sendra. Sinds twee jaar is de Meester in Leer te vinden in de Raakshalle, daar is zijn atelier en winkel.

"Waarom specifiek leer?" vroeg ik hem....toen begon hij nog meer te stralen...

"Leer is duurzaam, het geeft warmte en het is voor zoveel doelgroepen bereikbaar. Mijn klanten zijn sjieke dames en stoere motormannen en alles daartussen. Leer kan voor iedereen. Ik hou ervan om bestaande leren artikelen te transformeren. Van het leer van een bank een tas maken voor mijn zoon. Of van een tas van een overledene een portomonee maken voor zijn weduwe. Dat is mooi, het blijft bestaan.

Ik maak in opdracht, realiseer een idee op papier naar een bruikbaar voorwerp. Laatst nog heb ik schouderstuk gemaakt voor een klant die aan cosplay doet, 3 plaatjes als voorbeeld.....
Voor ontwerpers maak ik samples die naar de fabriek gestuurd worden, waarna deze in productie genomen worden.

Het is heerlijk werken hier in de Raakshalle, ik heb mijn eigen hoek met twee toonbanken, 1 om op te werken, de ander voor mijn klanten."

In de schappen liggen vellen leer in allerlei diktes en kleuren, in het rek hangen leren jassen te koop. In de kast bakken vol met ijzerwaren en gereedschap, zijn naaimachines staan klaar.  Een heerlijke plek om te werken waar de liefde vanaf straalt.

Terug naar mijn jasjes, ze zitten perfect, de mouwen zijn nu precies hoe ik ze wil. Heb je interesse gekregen om ook bij Denny langs te gaan voor een prachtige tas, een verstelklus aan dat ene jasje...

Je kan zijn werk volgen op Instagram of een mail sturen naar mail@meesterinleer.nl voor je vragen of een afspraak.  


Stapels leer
Beslag en ijzerwaren
Prachtige labels
Riemen 
Jassen, tassen en meer...

1 opmerking:

  1. Wat een goed geschreven verheel Em :-) en wat heerlijk als je zo van je werk kunt houden ..... bijna net zoiets als wij twee de passie en liefde en ogen die stralen als er over het werk gepraat wordt.

    BeantwoordenVerwijderen