woensdag 30 oktober 2019

Liefde voor Kunst

Vorig weekend zijn we heel even in het Frans Hals Museum geweest, locatie de Hal op de Grote Markt in Haarlem. Daar is tot 3 november de expositie Virtuoos! Israels tot Armando. De eerste trok me naar binnen, ik hou van de stijl van Israels. De streken van het penseel zichtbaar, dikke lagen, strepen maar toch herkenbaar. Prachtig. Tot mijn blijdschap hingen er ook een paar schilderijen van George Hendrik Breitner, mijn favoriete schilder. Dat komt door een reeks schilderijen die hij heeft gemaakt van Geesje Kwak in verschillende kimono's. Het meisje doet me aan mijn dochter denken toen zij ongeveer 11 jaar was. Een poster hangt hier thuis aan de muur. Ik heb de originelen mogen zien in diverse musea. Toen het Meisje in Kimono hier in het Teylers hing, ben ik meerdere keren gaan kijken en genieten. Dat is het voordeel van een museumjaarkaart. Hou jij meer van moderne kunst, klik dan op deze link Arte Moderna di Enrica.

Komend weekend staat Haarlem in het teken van kunst, dan is weer de jaarlijkse Kunstlijn. Op meer dan 150 locaties kan je kunst kijken, soms zijn de locaties alleen al geweldig...ik ga zeker even een ronde maken. Klik op de link voor alle informatie en de plattegrond. 



Meisje in witte kimono - 1894 
Ansichtkaarten in de keuken
De Oorringetje 1893 
Meisje in witte kimono - 1894-1895 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten