vrijdag 5 oktober 2018

Profiel

De afgelopen dagen was het wat stil hier en dat had een reden. Ik heb kennisgemaakt met 'mijn' nieuwe leerlingen van wie ik de mentor mag zijn. In totaal ben ik nu mentor van 50 studenten, verdeeld over 3 groepen. Een derdejaars-examen-groep, een tweedejaars en een eerstejaars groep. De studenten zijn tussen de 16 en 50+. Een wereld van verschil, een leven van verschil.
Niet alleen ben ik hun aanspreekpunt en studieloopbaanbegeleider, ook hou ik de administratie bij en onderhoud contact met de praktijkinstellingen voor de BBL-studenten.
Een hele klus naast de lessen.

Afgelopen dagen had ik weinig lessen maar wel bijna 20 individuele gesprekken.
Al die persoonlijke verhalen, gezinssituaties, bijzonderheden, eigenaardigheden van de studenten kruipen in je hoofd. Een naam op een lijst krijgt een gezicht, een gezicht krijgt een stem, die stem vertelt een verhaal. Soms mooie maar soms ook moeilijke. Die moet ik verwerken, een plekje geven. De ruis tot rust laten komen tot een goed beeld.

Ik heb prachtige individuen ontmoet en ben bevoorrecht dat ik hun mentor mag zijn.
Vandaag wilden ze weten wie ik ben, ze mochten hardop zeggen wat ze al dachten te weten van mij. Het profiel dat op het bord ontstond, klopte aardig.

Een echte ontmoeting, prachtig. Alleen 20 ontmoetingen in zo'n korte tijd is best pittig.....

1 opmerking:

  1. Hoe zagen ze je / omschreven ze jou. Je bent heel moeilijk in n paar woorden te omschrijven :-)

    BeantwoordenVerwijderen