zondag 21 oktober 2018

Nieuw in Haakland

Vandaag ga ik koffie drinken met vriendin J en haar de babydeken geven die ik in opdracht heb gemaakt voor haar nog ongeboren kindje. Ben benieuwd naar haar bolle buik en natuurlijk naar haar reactie.

Een tijdje geleden grapte ik naar J dat ik hoopte dat haar zwangerschap soepeler verliep dan het haken van de deken. Ik ben een paar keer opnieuw begonnen omdat ik de steek niet kon vinden. Eerst had ik gewoon stokjes, niet mooi genoeg, daarna halve stokjes, te compact. 

Daarna de wafelsteek, daarmee kwam het materiaal optisch mooi uit maar toen zelfs mijn dochter zei dat het stug aanvoelde ben ik helemaal opnieuw begonnen. Om het materiaal niet teveel uit te rekken heb ik het niet helemaal uitgehaald maar ben gewoon de andere kant op gaan haken....de nieuwe deken groeide terwijl de wafelversie steeds kleiner werd....

Tijdens de zoektocht naar de perfecte steek voor een deken kwam ik via Pinterest op de website van Hopeful Honey en vond de Suzette Stitch. Een makkelijke steek die aan beide kanten van het werk hetzelfde is en die het materiaal tot zijn recht liet komen. Een simpele rand in vasten maakt het af. Ik ben erg blij met het resultaat en zal deze steek vaker gebruiken. Hopeful Honey heeft nog meer mooie steken op hun website staan, echt inspirerend om nieuwe steken te ontdekken. 

Voor nieuw materiaal fiets ik misschien wel naar Zandvoort, daar ontdekte ik vorige week een wolwinkeltje genaamd Hooky, een lief klein winkeltje met oa Scheepjes, Lang yarns en Phildar.  

Eindelijk af!
De Suzette Stitch en rand van vasten
Van het restmateriaal nog een knuffel als verrassing

Geen opmerkingen:

Een reactie posten