vrijdag 31 augustus 2018

Inspiratie

Op naar het volgende haakproject, een dekentje voor de baby van J, ze is pas in januari uitgerekend maar je kan maar voorbereid zijn.

Het materiaal-Louisiana van Katia- heeft ze zelf uitgekozen, aan mij de eer om het te haken.

Vanmorgen heb ik mijn stapel haakboeken op schoot genomen. Naast de maandtijdschriften en boeken met moderne projecten heb ik ook een paar 'oudjes'. Gekregen van mijn schoonmoeder.
Die boekjes blader ik ook altijd door want sommige patronen zijn gewoon tijdloos. Kapsels en make-up maken het tijdsbeeld.

Op de foto zie je stukjes uit een patronenboekje uit 1978, ik was toen 5 jaar. Het babydekentje zou nu gewoon nog kunnen in een stoer materiaal. Wat me het meest aansprak was de tekst. In 1978 was er ook al sprake van een wegwerpmaatschappij; laten we dus gaan haken voor de toekomst, ik ben al een tijdje bezig....het gehaakte nettasje in plaats van plastic is een simpel voorbeeld van denken aan de toekomst.

De baby van J krijgt ook een dekentje voor de toekomst maar dan wel met een moderne twist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten