dinsdag 21 augustus 2018

2x ElouiseS

Vandaag heb ik twee haak-opdrachten gekregen!

De eerste is een vestje voor de 3-jarige kleindochter van een vriendin. Ik vond op Instagram het patroon van de Blue Sky Cardi gemaakt door ByKaterina. Mijn vriendin wil graag het vestje in een grijstint. 

Met een andere vriendin/oud-studiegenootje ben ik vandaag na een heerlijke macchiato bij Spaarne66 naar wolwinkel van der Raad geweest om te kijken naar mooi materiaal voor het vestje. Onderweg kreeg ik spontaan de volgende opdracht van mijn vriendin, zij verwacht haar eerste kindje en ik mag een dekentje haken voor in de kinderwagen of box. Echt leuk en altijd een eer!

Bij de wolwinkel ben ik op zoek gegaan naar materiaal voor het vestje en vond Louisiana van Katia. Het is een mix van 70% katoen en 30% acryl. Het is een witte basisdraad omwikkeld met dun grijs garen, het lijkt op de dekensteek...

Even een foto van de grijze bol naar mijn andere vriendin gestuurd ter goedkeuring, gelukkig kreeg ik een duim omhoog!

Voor de babydeken koos de aanstaande moeder hetzelfde materiaal in een lichtgroene tint, zij koos ook nog een donkere groen voor de rand, ook van Katia genaamd Fair Cotton, 100% organisch katoen. We zijn ook nog samen even naar H&M geweest waar zij een klein rompertje en broekje in dezelfde tint heeft gekocht. Echt lief. 

Eenmaal thuis heb ik van allebei een proeflapje gemaakt, ik heb toch gekozen voor een halve naald groter omdat zo het materiaal beter tot z'n recht komt. Het eindresultaat zal ik natuurlijk met jullie delen!

Aan de haak!
Prachtig!
Fair Cotton 17 & Louisiana 69
Louisiana 65
Loving it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten