zaterdag 4 maart 2023

Onzekerheden

Niet te vergelijken met wat mensen meemaken in Turkije, Ukraine en meerdere plekken in de wereld. In mijn kleine wereldje geen oorlog, aardbevingen of andere rampspoed zoals daar.

Maar toch stond ons leventje plotseling op z'n kop. Het bedrijf waar mijn man werkt ging failliet, zomaar ineens. Onzekere tijden braken aan. Elke dag spannend wat er ging gebeuren. Elke dag nieuws en geen nieuws…

Ineens andere gesprekken aan tafel. Over wel of niet solliciteren. Afwachten of actie? We moesten beslissingen nemen over de geplande vakantie in april/mei. Hoe vieren we onze 50+50 verjaardag? Futiele dingen als je naar het geheel in de wereld kijkt. Voor mij grote dingen.

Onzekerheid wakkert mijn angsten aan en die verlammen me.
Door samen de teugels te pakken en te kijken naar wat echt belangrijk is in het leven, ervaar ik het lichter.

Afgelopen week was voorjaarsvakantie. Ik heb veel mensen gezien, mijn kinderen, vrienden en vooral mijn lief. Echt samen.

Er is een doorstart, alle 240 medewerkers mogen blijven. Dat geeft rust.

Deze ervaring heeft me laten zien wat telt in het leven. Financiele zekerheid is fijn maar echt voelen wie om je heen staan is nog fijner!

Die vakantie komt wel weer een keer. Onze verjaardagen vieren we in de warmte van ons huis met onze geliefden en vrienden om ons heen.

Kom maar op met het leven! 😊


Geen opmerkingen:

Een reactie posten