woensdag 8 maart 2023

Boete of kaartje

Zwartrijden, ook ik heb dat vroeger wel eens gedaan. Als ik krap zat of gewoon uit stoerdoenerij.

Tegenwoordig hoef ik dat niet meer en kan het ook niet echt, gezien de poortjes op vele stations. Dacht ik…… hoe naief.

Ik reis sinds de busstakingen met de trein en metro, bevalt me prima. Lekker relaxed en mensen bekijken die op de stations, en in de trein/metro staan, slenteren, eten en rondhangen.
En dan valt bepaald gedrag op. Jongeren- ik heb het ouderen nog niet zien doen- lopen vlak achterelkaar door de poortjes, met z'n tweetjes en zelfs met drie personen, heel snel… het alarm van het poortje gaat af maarja… zij zijn door.

Ik zag laatst een nog brutalere variant, in de drukte gauw vlak achter een vreemde aan meelopen. Omdat het zo druk is gaan de deurtjes niet eens helemaal dicht.

Ik gun iedereen van alles maar ik kijk nu toch even over m'n schouder… ik heb er toch moeite om zelf de volle pond te betalen en dat iemand zomaar meelift…

Misschien een teken voor het OV in Nederland om naar de prijzen te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten