vrijdag 14 september 2018

Rol

De kop is eraf! De eerste lessen van schooljaar 2018-2019 zijn gegeven aan de tweede- en derdejaars. Volgende week komen de eerstejaars en krijg ik mijn derde mentorgroep, zo leuk om de jonge leerlingen binnen te zien komen. Pas rond de Kerst krijgt de groep vorm, eerst plaats bepalen en kat uit de boom kijken.

Mijn allereerste mentorgroep gaat dit schooljaar diplomeren, ook weer zo spannend. Ik heb hen vanaf dag 1 mogen begeleiden. Ze plagen me nu al met mijn tranen van ontroering waarvan ze weten dat ze gaan stromen op hun diplomering. Zo goed kennen ze mij.

We zijn samen gegroeid, door hen heb ik mijn rol als mentor gevonden.
Sinds een jaar mag ik privé ook een nieuwe rol bekleden. Ik mag regelmatig op de nu 13 maanden oude zoon van mijn 'broer' en 'schoonzus' passen. Lieve vrienden van wie ik hou als 'eigen'. Deze week heb ik twee avonden opgepast, de eerste was even wennen voor hem, vandaag ging vanzelf, zo fijn.

Het leven geeft je vele rollen, ik geniet van iedere rol met volle teugen! Echtgenoot, moeder, (schoon)dochter, vriendin, oppas, collega en juffie...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten