woensdag 19 september 2018

i

Vandaag moest ik weer even mijn strenge smoel opzetten, nog strenger dan ik volgens mijn collega's al ben.

Na zo'n lange zomer versloffen dingen snel. Denk hierbij aan zaken als op tijd komen, volgens de regels ziek melden, aanwezig zijn en het communiceren in het algemeen. Even de vrijblijvendheid wegpoetsen en duidelijk maken dat school een verplicht nummer is.
Het werd me niet in dank afgenomen en de normaal warme sfeer voelde een paar graden koeler. Het hoort erbij en gaat me steeds beter af.
Leerlingen zijn erbij gebaat kaders te hebben.
Vandaag mijn strenge potlood weer geslepen en de puntjes op de i gezet.
Volgende week zal de warmte er weer zijn, zijn de kaders weer helder.

Ook mijn eigen kaders worden duidelijker. Mijn werktelefoon gaat vrijdag om 18:00 uur uit en dinsdagochtend pas weer aan. Zelfs na het starten van een nieuwe mentorgroep ga ik dat doen. Vind ik best knap van mezelf.
En morgen ben ik ook best weer lief.

2 opmerkingen:

  1. Strenge juffie Emma is back !!
    Streng maar rechtvaardig ;-)
    Zal mij benieuwen hoelang je t vol gaat houden met t uitzetten van je werktelefoon .... jij en dingen van je afzetten - weet niet of dat samen gaat lieve Em.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This site was... how do you say it? Relevant!!
    Finally I've found something that helped me.
    Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen