dinsdag 24 mei 2016

To-do List

Deze week is een week met een lange to-do list met dingen die ik normaal niet doe.

Gisteren was een normale dag, gewerkt en 's avonds aan de studie.

De lijst begint vandaag en duurt 3 dagen

Dinsdag 24 mei
Röntgenfoto laten maken van mijn bekken, vanmorgen vroeg al laten doen.

Medicatieregistratie, gesprek met opnameverpleegkundige, gesprek met anesthesist.
Naar Inholland om een filmpje te maken samen met Haidy.

Woensdag 25 mei
Mijn liefje is jarig en de kinderen komen gezellig eten.
Gesprek met de coördinator van RocTop over mijn sollicitatie en de formatie.
Lesgeven aan niveau 4 over de wetten en de kwaliteitscirkel van Deming.
Het ziekenhuis bellen hoe laat de operatie plaats gaat vinden.

Donderdag 26 mei
Op deze dag word ik geopereerd. Bijna 4 jaar geleden heb ik een sterilisatie ondergaan met de Essure methode. Hierbij zijn er nikkelen veertjes ingebracht in de eileiders, waarna er weefsel omheen groeit en er geen eitjes meer door kunnen.Sinds de plaatsing heb ik vage klachten van allerlei aard.
In maart zat ik bij de huisarts met allerlei vervelende dingen, ik vroeg toen of het iets te maken kon hebben met de Essure veertjes. Drie dagen later was er bij Radar een rapportage over de Essure methode en mijn ogen gingen open. Op de website Essure Problemen Nederland  vond ik verhalen van dames met herkenbare verhalen en klachten. Zij hebben een lijst met klachten samengesteld en ik kon er 26 aanvinken.
Direct heb ik een afspraak met mijn gynaecoloog gemaakt en 26 mei is dus de dag dat ze eruit gehaald worden. Vanmorgen heb ik ze zien zitten op de röntgenfoto, links ziet er nog normaal uit (een mooi boogje), rechts is net een krammetje, helemaal krom, rechts zit ook de pijn.
Via een kijkoperatie worden de eileiders verwijderd, hopelijk met veertjes en al.
Ik vind het heel spannend want ik ben nog nooit onder narcose geweest en heb nooit een operatie ondergaan. Maar ik heb goede hoop dat de klachten (deels) verdwijnen. Mijn lief heeft een passing van zijn trouwpak, beide zijn we bezig met de toekomst.

Kortom een spannende week waarbij ik flink uit mijn comfort zone moet.
Ik hou jullie op de hoogte.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten