woensdag 14 augustus 2019

Frisse blik

Al een tijdje liep ik te klooien met (lees)brillen. Een eerdere varifocus bril ligt in de kast, niet prettig qua zicht en model.
Toen gewone leesbrillen, van de Hema en later van Izipizi. Die laatste waren prima maar ik merkte dat ik die leesbril bijna de hele dag ophield.
Niet bevordelijk voor het zicht.
Tijdens de vakantie in Italië had ik de leesbril alleen op tijdens het lezen, verder voldeed mijn RayBan prima.

Ik had al bedacht dat ik voor een vaste bril wilde gaan. Misschien varifocus met boven vensterglas en onder leesdeel?? Dan zag ik tenminste de studenten zitten, met mn leesbril op kon ik mijn bureau goed zien, de rest was natuurlijk wazig.

Omdat ik bij het kopen van m'n zonnebril zo goed geholpen was, besloot ik advies te gaan vragen bij EyeCare in de Grote Houtstraat.

Na mijn 'problemen' en wensen besproken te hebben, kon ik gelijk terecht voor een oogtest. Daaruit bleek dat ik voor 'ver' ook wat nodig had... er werd veel uitleg gegeven over de (on)mogelijkheden, Simon nam alle tijd voor je, heel fijn. Ik besloot ervoor te gaan.

Daarna een montuur kiezen, bij binnenkomst had ik al een leuk model gezien en gepast. Het was ook het eerste model dat Simon mij gaf om te passen....

Na veel nee's, net niet, misschien maar toch nee, is het de eerste geworden!

Het is een montuur uit hun huislijn VINT. Heel licht en beetje vintage. Onder geen rand zodat mijn ogen en gezicht zichtbaar blijven.

Als kleine touch staat er een stukje songtekst binnen in een pootje....

Ik ben echt blij dat ik gekozen heb voor kwaliteit.

Volgende week naar Toni&Guy voor een nieuwe (oude) coupe en dan kan ik er weer tegenaan!

Ps: EyeCare; het zijn The Beatles!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten