zaterdag 1 oktober 2016

Dochter

Gisteren was ik bij de receptie van Hans, mijn mentor van bijna 30 jaar geleden, hij nam afscheid van het onderwijs. 
In het huis ,waar ik als bange 14-jarige heb gelogeerd toen het thuis escaleerde tussen stiefvader en mij, ontving hij zijn gasten. Het is voor mij een veilige plek.

Het was een fijn samenzijn met docenten en oud-leerlingen. Een aantal mensen ken ik, door de jaren heen heb ik ze ontmoet bij Hans en Gerda. 
Meneer Heevel, van wie ik Engels kreeg, werkt nog bij het Lorentz. Nu mag ik hem Ton noemen, we zijn nu tenslotte ook collega's. 
Samen met Ton


Ook was daar een oud-leerling, Sergio, die net als ik veel steun had aan de begeleiding van Hans, en ook hij is nu docent. We bleken uit dezelfde wijk te komen en veel raakvlakken te hebben. 
Toch iets met 'voetsporen'......leerling wordt docent....

Hans stelde mij steeds voor als zijn aangenomen dochter, ik ben daar erg trots op. Niet in de laatste plaats om mijn 'broertje' Henning, die ik als baby mocht vasthouden. Hij is in Arnhem een bekend persoon/producer/muzikant in de rapscene. Zelfs met SnoopDogg heeft hij samengewerkt. 

's Avonds was ik mijn moeders dochter, ik logeerde bij haar. We hebben bijgepraat over van alles en nog wat. 
Vandaag zijn we gaan winkelen en lunchen, gezellig in Arnhem Centrum. 
We hebben heerlijk de kringloopwinkel geplunderd, onze gezamenlijke liefde. 
Met een paar mooie schatten gingen we weer richting station. 
Schat van het Leger des Heils


De hangplek op het station van de meiden van De Drempel is niet meer te vinden. Het meisje van toen is daar ook niet meer te vinden, die zit in mij en is niet meer bang. 

Mama, Hans, Gerda en Henning, Ton en Sergio,  het was een fijn home-coming weekend xx 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten