dinsdag 16 augustus 2016

Zelfzorg

Vanmiddag stond in het teken van een stukje zelfzorg. 
Na 4 dagen verpleeghuis was ik daar aan toe. 

Eerst naar Douglas om mijn wenkbrauwen in model te laten brengen. 
Ik heb ineens weer grotere ogen. 

Daarna een tosti en thee bij Bonnie van de Gooth. Heerlijk in de zon genieten van de toeristen op de terrassen van de Botermarkt. 

Aangezien ik te vroeg was voor m'n volgende afspraak ben ik museum De Hallen ingegaan, waar de expositie 'Reiskoorts' loopt. 

De schilderijen van Nederlandse schilders gaan over reizen en andere oorden. Ik herken vrijwel direct de panelen waar Italië op afgebeeld is.
Er hangen ook een paar Israel's, Isaac deze keer. Zijn schilderij van Castel Sant'Angelo is prachtig, ik zie de engelen op de brug en de plek waar Michèl en ik gezoend hebben. 

Eén schilderij raakt me, maakt me weemoedig, een tikje verdrietig, heimwee overvalt me. 


In gedachte loop ik door de straatjes waar we van houden. De stad waar we ons hart hebben verloren. Het is van Martin Monnickendam, ik ken hem niet maar ga zeker op onderzoek uit. Het is bijna een reliëf, zo pasteus is de verf opgezet, prachtig. 
Ik blijf lang kijken, slaak een diepe zucht en loop verder. 

Buiten is het rommelig, Haarlem Jazz start morgen en alles wordt opgebouwd. 
4 jaar geleden vond ik de liefde bij Mich op de laatste dag van dit muziekevenement. 

Op naar m'n afspraak, bij de kapper krijgen mijn krullen weer model, de bovenlaag blijft intact, ik wil het laten groeien, een bob is de eerste fase. 
Nu is het weer netjes en gezond, de zongedroogde punten zijn eraf. 

Thuisgekomen maak ik een lauwwarme couscoussalade en bak een mootje zalm voor mijn zoon en mezelf. Samen kletsen we wat en genieten van het samenzijn. 
Hij is nu weer naar huis en ik wacht op Mich en dagdroom van Rome. 

Mijn 4de liefde, Rome. 
In 'ons' appartement in Prati, Rome (2015) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten