maandag 15 augustus 2016

Disbalans

Ik voel me vreemd sinds we terug zijn uit Italië. We hadden dit jaar 'vroeg' vakantie. Vorig jaar begon onze vakantie nu pas, ondertussen zijn we alweer 2,5 week terug. Vorig jaar moest ik direct naar school, ik had zelfs al een week gemist. Nu mag ik over 2 weken pas en werk ik nog mijn volledige rooster bij de Rijp. Ik wil zo graag starten met mijn nieuwe baan als docent en 3de studiejaar dat mijn motivatie voor de verpleging weggezakt is. Deze weken duren gevoelsmatig erg lang en mogen voor mij snel voorbij zijn. Ik merk dat ik moe ben en weinig energie heb. 

De vakantie was goed gevuld met Italië en het bliksembezoek van mijn vader. Vrienden zeiden dat ik in Italië wel de vermoeidheid van het afgelopen jaar zou voelen, nee dus. Nu komt het eruit, ik val soms met een haakwerkje op schoot in slaap. Mijn nekspieren zitten muurvast waardoor ik 's nachts wakker word als ik wil draaien op een andere zij. De pijn maakt ook moe. Vanmiddag heb ik spontaan 2,5 uur liggen slapen en werd brak wakker. 
Het 'herfstige' zomerweer helpt ook niet, mijn lichaam lijkt al op de cocoon-stand te gaan, dekentjes en thee ipv BBQ en rosé. 

Het is nu 01:15 uur en ik ben op mijn werk, nachtdienst, vreselijk. 
Ik ben al uit balans en deze twee nachtdiensten brengen me nog verder uit het lood. 



Het voelt alsof ik zit te wachten op een bus die nog lang niet komt, de 25ste is de eerste vergadering van het nieuwe schooljaar, ik heb er zin in! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten