zondag 17 juni 2018

Nachtdienst

Afgelopen nacht voelde als een nachtdienst. Aangezien ik die al een jaar niet meer draai, was het even wennen en is vandaag een brakke dag.

Mijn 'cliënt' is 10 maanden oud en zeer beweeglijk en alert. Zijn zitbalans is redelijk stabiel, staan begint hij net te ontdekken maar tijgeren doet hij achterwaarts. Hij glimlacht veel en maakt mooie kreetjes.
Hij is een kleine ekster en had mijn armband en neusring al snel in de smiezen. Ik hou van hem alsof hij familie is en vind het een eer dat zijn ouders mij de slaapwacht toevertrouwen.
Tijdens een nachtdienst staan mijn zintuigen op scherp, vooral in een huis waarvan ik de nachtelijke geluiden niet ken. De kleine man is 's nachts nog wel eens wakker dus het was een 'kort' nachtje.

Niet alleen ik had een wilde nacht, mijn lief was voetbal kijken en bieren bij de-vader-van-mijn-kinderen en is daarna nog in de kroeg geweest. Om 3 uur ging hij naar bed, ik belde hem wakker, achteraf maar goed ook want hij lag op de bank.

Vanmiddag zijn we samen naar het Houtfestival gewandeld, bij thuiskomst vielen we beiden op de bank in slaap.

Ondanks de brakheid: wanneer mag ik weer knuffelen met mijn kleine grote vriend? Staan er al diensten open??
Liefs Tante Pontje (die naam leg ik een andere keer uit)

Op de foto mijn lief, lazy bij het Houtfestival.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten