zondag 14 mei 2017

Break a leg

Collega Begüm (docent Engels) volgt bij CREA in Amsterdam toneelles. Afgelopen donderdag was de premiére van het stuk Fest en samen met Mich ben ik er naartoe geweest. 

Mich kwam me halen van school, kon ik even laten zien waar ik tegenwoordig mijn dagen doorbreng. Met de metro zijn we richting theater gegaan, op het terrein van de HvA. Eerst maar de kaartjes gekocht en toen op zoek naar eten. 
Tegenover het Amstelhotel lekker op het terras gegeten bij Lempicka. 

Terug wandelend zag ik zulke mooie dingen, kon niet laten om er foto's van te maken: 



Terug naar Begüm en haar feest. 
Het stuk gaat over genot. Over overdadig eten, drinken, spelen, ongeremd en vrij. 
Totdat de excessen te groot worden, het licht aangaat en een hek het feest inkaderd. Niemand geniet meer dan de man bij het hek met het geld in de hand. Aangezien men niet zonder genot kan, groeit de stapel geld. 

Het was komisch en zo herkenbaar! 


Bij opkomst werd Begüm, als laatste in de rij, bijna gelanceerd. Hierbij stootte zij haar teen met breukje tot gevolg. Het weerhield haar niet om de twee avonden erna toch te spelen! 

Collega Corrie had nog zo gezegd: Break a leg! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten