zaterdag 3 september 2016

Goethe

Een tijdje geleden was ik bij de expositie 'Reiskoorts' in Museum De Hallen, hier in Haarlem. (Zie blogpost 'Zelfzorg') 

Daar werd ik geraakt door een prachtig schilderij van Rome. Instant heimwee. 

Ook heb ik een tijdje staan kijken naar tekeningen, geinspireerd op het boek 'Reis naar Italië' van Goethe. 
Dat boek ligt nu op mijn schoot. 



Ik ben er vandaag in begonnen, het pakt me direct, de schrijfstijl van Goethe is zo beeldend, het voelt alsof ik naast hem in de koets zit. We spreken van het jaar 1786. 


Hij vertelt over het landschap, het weer, flora en fauna. Lange volzinnen die me doen glimlachen, regelmatig lees ik stukjes voor aan Michèl, die dat niet erg en zelfs prettig vindt. 

Ik ga met Goethe mee op reis naar mijn favoriete land, naar de stad van mijn dromen. 

Ik ga lezen...en geniet van het geluid van het wielrennen op de achtergrond, van de lekkere hapjes die voor me staan en van de rust en liefde die Mich uitstraalt. 


Fijn zo....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten