zondag 17 juli 2016

Ik ga op reis en neem mee....

Aangezien haken voor mij de ultieme ontspanning is, haak ik juist op vakantie. 
Vorig jaar kocht ik op de valreep een bol Limited van Wolcafé. In Riomaggiore en Rome haakte ik de omslagdoek die nu meegaat naar Sardinië. 

Dit jaar neem ik een aantal haaksels mee, wie weet verkoop ik nu wel wat op het vliegveld in Rome. Een dame uit Brazilië zag mij haken en vroeg wat ik maakte, ik droeg toen zelf mijn rozenshawl. Ze wilde die kopen maar ik heb dat niet gedaan. 

Omdat de vluchtregels zijn aangescherpt en wij alleen handbagage hebben, zocht ik op internet naar de regels omtrent haak- en breinaalden en schaartjes. 
Ik kwam verschillende opties tegen, je haaknaalden verstoppen in een brillenkoker was er één van. 
Ik ga dat niet riskeren, ik gebruik de ergonomische haaknaalden van Clover en die zijn te duur om kwijt te raken aan een enthousiaste douanier. 

Op de foto zie je naast mijn gebruikelijke materialen de alternatieven. 


Op internet kwam ik de ronde hanger tegen, het is een Jarn Cutter van Clover. Een vlijmscherp mesje mooi en veilig vormgegeven. Als sieraad om je nek valt ie niet op. De Jarn Cutter is verkrijgbaar in de kleuren oud-zilver of oud-goud en te bestellen bij Bink Fournituren (€7,50)



De heren van Bink kwamen met de bamboo haaknaald, deze mag wel mee in het vliegtuig. Het is even wennen, geen handvat en het haakje is iets anders gevormd maar ik ben er blij mee. 

Katoen heb ik nog, wit, zwart en zand neem ik mee in m'n koffer. Patronen zitten in m'n hoofd dus dat komt goed. Vandaag mijn topje afmaken met m'n nieuwe materialen. 

In de linklijst staat de website van Bink Fournituren. 

Fijne zondag! 

2 opmerkingen:

  1. Superleuk informatief artikel met alle highlights opgesomd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen