woensdag 11 december 2019

Reistijd versus comfort

Gisterochtend had ik een afspraak bij een praktijkinstelling en nam daarvoor een andere route. Via twee bussen kwam ik op de locatie, had het gesprek en vervolgde de weg naar mijn werk.

Onderweg in de bus onderzocht ik de mogelijkheden van deze route en zag dat het een iets langere route is maar ook volledig binnen mijn abonnement valt.

Ik besloot aan het eind van de dag die route uit te proberen en een overstap te maken op station Hoofddorp, dan ging ik niet een slingerwijk door. Ik zat in een warme bus die niet overvol was, de bus reed lekker door want geen snelweg dus geen file.

Vanmorgen heb ik het weer gedaan, om 6:30 uur op de fiets naar de halte (3 min), bus 340 naar station Hoofddorp en met bus 341 naar station Zuid, daarvandaan nog een stukje wandelen. Om 8:00 uur liep ik op mijn gemak de school in, niet opgefokt en half bevroren maar relaxed en behaaglijk.

Mijn "normale" route is op de fiets naar Haarlem (10 min), bus 346 naar station Zuid en dan nog een stukje lopen of een halte metro naar Rai. De bus is altijd vol, steenkoud of bloedheet en staat regelmatig stil in de file.

Kies ik voortaan voor comfort en een langere reistijd of voor irritatie en een "snellere" route.
Ik denk dat ik het wel weet......

Wat zou jij kiezen?

1 opmerking: