zondag 21 april 2019

Omgekeerde wereld

Patroon in diagram
Eindresultaat
Zoals ik een blogpost eerder schreef, de Waterclovertop uit Pompommagazine is af.
Het patroon was in het engels met amerikaanse afkortingen in een lastige geschreven tekst, vond ik. Een diagram zat er niet bij, jammer.
Na een eerste poging het te haken 'in het amerikaans' heb ik het weggelegd en ben eerst het patroon gaan 'vertalen'.
Hierna had ik het door, zag ik het voor me en kon ik aan de slag.

Foto's van het eindresultaat had ik gedeeld op FB en Istagram, er kwamen veel positieve reacties. Zo ook van Nienke, ze had nog materiaal liggen dat perfect bij dit patroon zou passen. Voor haar heb ik het patroon omgezet naar een diagram, ouderwets met ruitjespapier, potlood en kleurtjes. Dat was echt leuk om te doen, ik ga ooit proberen een eigen patroon te maken...

Ook mijn schoonmoeder wil het patroon gebruiken, dus ook voor haar zal ik het uittekenen.

Dit patroon gaat zeker in mijn 'haaklogboek'. Hierin staan gemaakte patronen, berekeningen, maten, gebruikte materialen, dikte haaknaald, diagrammen en aantekeningen. Ook garenbandjes plak ik erin en ik noteer wat ik eraan verdiend heb.

Wil jij een haakpatroon ontleed hebben? Of kan ik je helpen bij het 'lezen' van patronen, stuur dan een bericht via contact of laat hier een bericht achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten