zondag 13 juni 2021

Vet update

17 mei schreef ik dat ik het zat was.
Het is nu 13 juni en ik ben 2,9 kg lichter op de weegschaal.

Dat bewegen blijkt een grotere inspanning dan het eten. Ik ben en blijf een luie stier die liever onder een boom in de schaduw ligt dan als een hinde rond te rennen enzo..
ik wandel dus meer. Stap een halte eerder uit de bus en loop naar mijn eindbestemming. Heb ik totaal een uur meer gelopen, beter dan niets.
Op de dagen dat ik de auto kan nemen, probeer ik 's avonds nog wat stappen te maken.

Die work-out, nee, daar ben ik te moe voor.

Dan het eten, ik eet veel minder koolhydraten. Aardappels, brood, rijst en pasta eet ik bijna niet. En als wel, dan een mini beetje, 2 happen ofzo. Voorheen stond elke dag één of twee van deze vier op het menu.
Verder zo koolhydraat-arm mogelijk, dus ik lees etiketten! Van Zus kreeg ik goede tips voor recepten, omdat je veel lekkere dingen wel mag is dit echt te doen!
Verder geen snoep/chips/frisdrank.

Ik neem lunch mee van huis met genoeg variatie. Ik koop niets meer ad hoc want is niet goed voor me.

Ik ga hier mee door, zal in Italië soms lastig worden maar alternatieven genoeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten