zondag 8 januari 2017

Mag het licht uit...

Gister naar de geel-blauwe meubelgigant geweest.
Nadat de kerstboom onze woonkamer had verlaten, was er een gebrek aan groen en licht. 

Het groen hadden we al snel gevonden, een mooie plant vult de hoek. Op ons Rembrandt-kastje van 5 euro staat nu een palm en mijn rode vazen, die ik al jaren heb. Een lampje geeft een mooi effect en Michèls overgrootvader kijkt tevreden. 



Het lampje stond eerst naast mijn plek, nu zat ik in een donkere hoek, lezen was lastig. Dus op zoek naar een nieuw lichtpuntje. 
Het zijn er twee geworden, twee identieke lampen sieren nu de woonkamer. Het staat erg mooi en rustig.


Of het nou aan het kijken naar al die lampen is geweest of gewoon de tijd van de maand, ik lag om 6 uur plat met een migraine. 

Hadden we net de prachtige lampen neergezet, het enige wat ik zei was: 'Mag het licht uit?'