dinsdag 13 september 2016

Speeddate

Vanmorgen om 8:45 was het allereerste mentoruur met 'mijn' leerlingen. 
Niet geheel compleet, en sommige aanwezigen nog moe van het offerfeest. 
Beter moe dan niet. 

Eerst een rondje terugblik op de eerste week en lessen. 'Nu begint het echte' zei een dame. Vooral anatomie scoorde hoog op de enthousiasme ladder. Collega G zal dat leuk vinden. 

Ik had twee werkvormen voorbereid, maar 'leerklimaat' viel af omdat de groep niet compleet was, omdat ik 5 gedragsregels wil laten voortvloeien uit deze werkvorm is het wenselijk dat de meesten er zijn. Volgende week staat deze op de planning, hopelijk is de groep dan groter. 

De andere werkvorm was 'speeddate', op een A4 stond een tabel waarin de leerlingen allerlei dingen over hun klasgenoot moesten invullen tijdens een 'date'. Het enthousiasme was groot en de les levendig. De leerlingen wisselden steeds van gesprekspartner, sommigen klikten en bleven kletsen......Er werden gemeenschappelijkheden gevonden, lijntjes gelegd, contact gemaakt. 
Met een diversiteit van 16 tot 29 jaar, ervaring en levensfase is het belangrijk dat ze elkaar leren kennen om zo samen te kunnen werken. 

Het was erg leuk om zo te starten met deze groep, ook de drie individuele mentorgesprekken waren open en puur, ik ben trots op vandaag! 

Trots op mijn dames en 1 heer! 

Speeddaten, we zouden het allemaal eens moeten doen, gewoon op straat of in de metro, al was het alleen maar om te zeggen: ik zie jou. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten