woensdag 17 augustus 2016

Gympen en teenslippers

Ik zit op een bankje in Haarlem Centrum, vriendin Janneke staat in de file, straks wacht ons een lunch in de zon. 

Ik kijk mensen, het meerendeel zomers gekleed, een enkeling is al in herfstmodus. 

Ik kijk vooral naar schoenen, ik ben gek op schoenen, vooral mooie elegante (slee)hak sandaaltjes zijn favoriet. 
Mijn zomercollectie bestaat uit een aantal van dat soort sandalen, grijze allstars, lage Sendra bikerboots. En een paar lage sandaaltjes van Clarks. 

Pijnlijke voeten hoort soms bij mooie zomerschoenen. 

De Nederlands vrouwenvoeten hebben weinig pijn want -met alle respect- ik zie eigenlijk alleen maar comfort shoes. 
Witte gympen en plastic teenslippers. 

Vooral die laatste.....aarrgghhh
Die zijn leuk voor op het strand maar halen ieder stukje vrouwelijkheid uit een outfit. Onder leuke jurkjes, onder korte jeans, onder kanten shorts, onder skinny jeans. Vreselijk!! 

Daarom hou ik van Italië, de vrouwen lopen standaard op prachtige -meestal hoge- schoenen, teenslippers zijn voor rond het huis en strand. 

In Rome liep ik stug door op m'n sleehakken en hoge sandalen, m'n birkenstocks draag ik alleen thuis. 
Wij omarmen de stijl van de Italianen, zijn er gek op. 

Lieve Vrouwen, ga pijn lijden en mooi zijn! 
En omarm je vrouwelijkheid! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten